Foodslots | Branding

Voor de specialisatie Creative Industrie van Hogeschool Utrecht hebben mijn team (Ludique, zie ook team logo) en ik de opdracht gekregen om voor Albert Heijn onderzoek te doen naar de stimulatie van gezond eten. Het belangrijkste hierin was om de consument, die graag een gezonde maaltijd op tafel wil hebben, op een speelse en informerende manier kennis te laten maken met verantwoorde gerechten.

Voor dit probleem hebben wij 'Foodslots' bedacht. Er worden bij de Bonuskaart een aantal nieuwe features toegevoegd zodat deze nog uitgebreider en vooral persoonlijker wordt. Zo kun je je gewicht, lengte, leeftijd en eventuele gezonde/sportieve doelen invullen. Dit kan ook nog later gewijzigd worden via de Appie app. Dit is uiteraard niet verplicht, maar wanneer je gebruik wil maken van de Foodslots (die eruit zien als fruitmachines) in de filialen van Albert Heijn, is het wel de bedoeling dat je je registreert en deze gegevens invult.

Bij elk AH filiaal staan bij de ingang van de supermarkt een aantal Foodslots, dit is voor wanneer je een gezond gerecht wil bereiden maar nog niet weet wat je precies wilt. Je scant je bonuskaart bij de automaat en je draait aan de fruitmachine, waarna je 4 ingrediënten krijgt voor een gezonde maaltijd. Je kunt ervoor kiezen om een ingrediënt te houden door het vast te zetten en nog een keer een draai te geven mocht je het niet helemaal eens zijn met de uitkomsten. Omdat je Bonuskaart voorgaande gebruiken van de foodmachine onthoudt, zorgt dit ervoor dat je niet steeds bij elke ‘draai’ dezelfde ingrediënten krijgt en zo gevarieerde maaltijden op tafel neer kan zetten. Wanneer je content bent met de ingrediënten komt er een boodschappenlijstje uit de automaat. In de introductiemaand zullen er ook verschillende prijzen worden weggegeven, bijvoorbeeld, 1 op de 1000 mensen ontvangen de ingredienten gratis.

Voor dit concept heb ik het logo en de receptenkaartjes ontworpen

Terug naar portfolio